balik kampong ( puan bibah)

assalamualaikum..selamat hari raya ke-4!hoho..hari nih kitorang balik kampong puan bibah a.k.a umah parent in law aku (PIL) kat kajang..huuh..skang nih aku n puan bibah lepaking kat starbuck LCCT klia nih dok tunggu si boem amik kitorang..flight tadik ptg kol 630..landing kol 830..sgt cepat katebang tuh tadik..awal stengah jam..nak teberak agaknya pilot tuh tak tahan..haha..si boem tadik gi beraya kat melaka ngan PIL aku..dorang gi braya umah sedara kat sana agaknya..soo..kna ar tunggu dia balik dari mlaka n fetch kitorang kat cni..dorang kata da on da way da tadik..cet..

um..raya tahun nih best ar gak..hihi..first time beraya ngan puan bibah..mcm biasa ar malam raya kitorang prepare ar juadah pagi raya..puan bibah dok tolong mak n makcik aku buat kelupis ( mcm lemang)..mmg tiap malam raya buat benda nih..aku ngan adik2 aku tolong pasang langsir, pasang pelita, pasang lampu lip lap..n etc2..tido pon lambat mlm tuh..best giler..esok nya pas smayang raya kitoreang pon mcm biasa sesi bersalam salaman ngan mak bpk..pastuh aku bersalam2 ngan puan bibah..nanti aku suh puan bibah upload gambar..hoho..sungguh sayu di pagi raya..mmg tiap2 taun sayu..heh..pas tuh kitorang gi ziarah kubur atuk nenek belah mak aku..pastu teros gerak balik kg ayah aku..raya kat sana 2 hari..semalam raya ke-3 kitorang dok kat rumah jer terima tetamu..layan org jer ar..hoho..lagipon yang 2 hari kat kota belud tuh sgt lah penat tak hengat nyah!:P..sampai baby kitorang pon penat tak gerak2!risau gak..tp last2 dia gerak gak slpas puan bibah pekena nescafe secawan!hoho..syukur..risau gak sampai mak suh gi jumpa dokter..tp sume da ok..

um..esok kna stat beraya kat kajang plak ar..cuti kat cni sampai 14..ckup panjang ar tuh ntok puan bibah berjoli katak kat sini..um..okla..itu jer ar ntok kali nih..slamat ari raya..best woo rayer!Allahuakbar!

calee~~

written by anas

3 thoughts on “balik kampong ( puan bibah)

  1. Leha

    ko sayu di pagi raya?wey..isteri ngan mak dah duk sebelah tu,buat pe nak sayu2?lain laa kalo aku or beba yg rasa sayu coz duk jauh dr famili!huh..ko tu sayu ngade2 jek..heheh..nway,selamat hari raya ..maaf zahir..zahir sahaja:D

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Notify me of followup comments via e-mail. You can also subscribe without commenting.