15 days

assalamualaikum..hoho..lama da tak post..maklum la semenjak dua menjak da jadik ayah nih kan..bz sket..hahaha..:)..um skang nih aku da stat masuk keje balik, dari isnin lagik sebenarnya..soo balik2 opis da byk keje..nih da ada kurg sket la arini..hoho..tu yg bleh update..

arini alif da berumur 15 hari..best giler ada baby nih!nak ckp pon tak terungkap dengan kata2..( abaikan ayat2 klasik nih!)..balik umah tgk alif sejuk jer hati..ilang sume penat..rasa nak balik umah je..haha..seb bek keje..kalu tak dok ngan alif ngan puan bibah jer la..hahah..

minggu lepas da setel majlis cukur jambul en alif kat kg aku kat beaufort..akikah alif daripada kambing tuka pada sekor kerbau..nenek dia nak panggil ramai sket org, soo kalau kambing tak ckup mkn..soo..tuka kerbau jer laa..ramai gak datang..mcm kenduri kawen mini da..:) cucu 1st biasa la kot..hoho..um..mak puan bibah a.k.a mak mertua aku pon dtg n skang ni ada kat umah ngan bibah..hoho..dia tolong jaga bibah minggu nih b4 balik ke kajang jumaat nih..ohoh..soo..bleh ar tido mlm skang nih cos nenek kajang dia yg bejaga kalau alif bangun tgh2 mlm..pheww..hohoh..tp en alif nih tader la bangun melalak2 sgt mlm2..skang nih mcm 2 kali jer dia bangun menyusu..dia nangis time lapor nak susu n pas poo poo jer..sgt tak slesa dia kalau di biar lelama ngan diapers yg kotor..ehhe..benda2 yang aku da terer buat stakat nih :

1.tukar diapers

2.susukan dia ngan botol

3.cuci2 baju dia

4.angkat2 dia jenjalan kat dlm umah

5.bawak gi klinik (hahah~)

6.cakap2 ngan dia mcm dia paham!haha~

um..puan bibah da semakin sehat..means da bleh bejalan2 sekitar rumah ngan aktif..bleh angkat2 baby..hoho..alhamdulillah..soo..itu jer ntok kali nih..calee~

written by anas

5 thoughts on “15 days”

Please let me know what do you think about this post. :D