kat kampung…

huu…malam ni kirenyer malam ketiga la aku kat kajang ni n dok berjauhan dari dak p..huu..rindu kat dak p…tp dak p still cam dlu..hohoho…kalu tepon mesti xreti nk cakap pe…dier xcakap sgt..pastu kalu lama sket nnt jadi bad mood..heheehe..

macam dak p ade cakap..semalam aku g kl ngan mak…sepatutnyer dier nk gune coupon 50% yg dier dapat dari ssf untuk bday dier….tup tup..dalam komuter dier cakap terlupe plak…ampes! cam ala2 sia2 gak la trip g kl tu..mmg letih gile…pegi nek komuter..ingat ke weekday xde la ramai..sampai jek stesen..ramai gile..sampai kena berdiri…lagi ampes…panas cam dalam pasar plak tu…bising gile…huuu…sampai kl sentral tros lega..ramai turun..hehehe…kitorang stop kat bank negara…then g sogo..memule cam nk bli baju raya ntuk imran ngan ciki..last2 cam xjadi..sbb mak kate mahal la kat situ..lgpon ramai gle gak org berebut2…then blah..g makan mi rebus kat mapley kat2 situ…minum teh tarik..hoho..

pastu kitorang pon gerak gak la g ssf..mak kate tgk2 jek la kang ape2 nk beli…on the way tu kitorang benti2 gak la kat kedai2 situ..mak bli kain ntuk bagi nenek ngan tudung matching..ngan tudung dier…tu jek pon..aku dapat la..baju blouse panjang satu ngan kain nk wat baju kurung..ngan tudung skali..hohoho…

pas da setel dok round2 sket ssf kol la bahim..sbb da janji dier nk amik kitorang kat ssf tu…janji kol 3..last2 kol 4 lebih baru dier sampai..jem gle la plak! xtau la apsal malang sgt plak hari tu..ramai gle org! sakit la bontot aku dok atas besi kat taxi stand depan ssf tu…kat sejam dok situ..da la panas..huu..sgt panas smpi sakit gak la tekak aku..mmg satu hari yg meletihkan…

da sampai jek kat umah…tros baring luruskan badan…tdo..hohoho..letih gle…heheeh…tp dalam letih2 tu malam tu si yas dok ajak g karoke…dier bayar..hohoho…aku duit cash xde..da abes..dalam bank ade la..tp xkuarkan..hehe..2jam gak dok nyanyi…teros saket tekak aku datang balik..hahaha…yg pegi kitorang bertiga jek..si yas, aku ngan rina…kol 11 lebih baru sampai umah..hehehe..lepas tu..ape lagi..tido laa….

hari ni plak..pagi2 jek mak dok kejut..sbb nk g umah nenek aku kat beranang…nk melawat…umah dier kena samun pagi semalam…seb baik la diorang ok…atuk aku kena ikat..di tamparnyer gak…dok tanye mana letak duit ape sume..diorang berdua jek masa tu…dalam kol 4.30am camtu diorang masuk..abes la dikusai2 sume almari, laci sume…pastu dilarikannyer kete atok..tp da jumpe la balik kete tu..dier tinggalkan kat rinching kong ke ape nama..kat dalam kebun getah…cine potong getah tu dok kol polis cakap ade kete kat situ..ditinggalkan berterabur kat situ…

ape2 pon alhamdullillah la xde yg cedera…seperti biasa kat umah nenek mana bule xmakan ape2..heheh..nenek wat masak gulai tempoyak..hehehe..besh2..pastu dok kait rambutan kat kebun sebelah umah..dapat la sket..da abes musim da pon..hehe..wat rasa2 jek..kucing2 nenek si comel, omel ngan si itam da besa da…comel btol la sume diorg2 ni…bulu kembang2..eee..geram tol…manja plak tu..suke dok panjat2 org..heheh..

um..tu jek la kot cite nyer…esok nk rehat la kot..letih tol rasanyer…da lama plak xberaktiviti camni…slalu dok umah melangut jek…hahaah..tgu dak p balik..huu..miss u dak p..

mesti sume lagi besh kalu dak p ade kat sini..tp nk wat camne…huu…td baru kol dak p jap…dier baru pas main futsal..benti kat kedai makan dlu…

written by beba

2 thoughts on “kat kampung…”

Please let me know what do you think about this post. :D